Algemene
-
OPLEIDERS SCHOLINGSDAGEN
20-21-22 MEI 2025
OPLEIDERS
SCHOLINGSDAGEN
20-21-22 MEI 2025
-
MODULE-PROGRAMMA DINSDAG-WOENSDAG
DINSDAG 20 mei
08.30 ontvangst met koffie/thee
08.45 welkom
09.00 – 10.30 onderwijs
10.30 – 11.00 koffie/thee pauze
11.00 – 12.30 onderwijs|
12.30 – 13.30 lunch in restaurant
13.30 – 15.00 onderwijs
15.00 – 15.30 koffie/thee pauze
15.30 – 17.00 onderwijs
17.15 – 18.00 borrel|
18.00 – 20.00 diner in restaurantWOENSDAG 21 mei
08.30 ontbijt / kamers ontruimen
09.00 – 10.30 onderwijs
10.30 – 11.00 koffie/thee pauze
11.00 – 12.30 Plenair programma- 11.00 – 11.45: volgt
- 11.45 – 12.30: volgt
12.30 – 13.30 groepsfoto in de tuin en aansluitend lunch in restaurant
13.30 einde programmaMODULE-PROGRAMMA WOENSDAG-DONDERDAG
WOENSDAG 21 mei
08.30 ontvangst met koffie/thee
08.45 welkom
09.00 – 10.30 onderwijs
10.30 – 11.00 koffie/thee pauze
11.00 – 12.30 Plenair programma- 11.00 – 11.45: volgt
- 11.45 – 12.30: volgt
12.30 – 13.30 Groepsfoto in de tuin en aansluitend lunch in restaurant
13.30 – 15.00 onderwijs
15.00 – 15.30 koffie/thee pauze
15.30 – 17.00 onderwijs
17.15 – 18.00 borrel
18.00 – 20.00 diner in restaurantDONDERDAG 22 mei
08.30 ontbijt / kamers ontruimen
09.00 – 10.30 onderwijs
10.30 – 11.00 koffie/thee pauze
11.00 – 12.30 onderwijs
12.30 – 13.30 lunch in restaurant en eindeOndersteuning
Neem contact op met Hanneke Lankhof of Monique van der Linden als je vragen hebt. Belangrijk: het aanmelden en kiezen van een module kan alleen online gedaan worden.
Mail naar:
- info-opleiders@umcutrecht.nl
Op maandag, dinsdag en donderdag kun je ook bellen:
- Hanneke 06-31117884 of
- Monique 06-31117888

-
MODULE 1 - Leerprocessen in de opleidingspraktijk
WOensdag en Donderdag 21 en 22 mei
Voor huisartspleiders die voor het eerst de scholingsdagen bijwonen
· Het leergesprek: taakgericht, procesgericht en persoonsgericht. Ben ik me voldoende bewust van het verschil?
· Consultatie door de aios? Hoe ga ik daarmee om? Ga ik op iedere vraag direct in of neem ik het consult over?
· We leren de aios te helpen bij het verbeteren van de consultvoering. Daartoe bekijken we consulten op video van de aios en leren om communicatievaardigheden en vakinhoudelijk handelen van de aios te scoren met behulp van het consultvoeringsinstrument MAAS-Globaal.
· Evaluaties. Welke evaluatiemomenten zijn er en hoe geef ik die evaluaties vorm?
· Beoordelen van het leerproces van de aios. Dat kan moeilijk zijn, vooral als het niet helemaal duidelijk is waar de schoen wringt. Behoud van een goede relatie lijkt soms te botsen met een goede beoordeling. Om je te helpen bij het beoordelen is er een beoordelingsinstrument: de ComBel. Je maakt kennis met dit instrument door het voor jezelf in te vullen.
· Feedback. Het geven en ontvangen van feedback is moeilijk, maar bijzonder nuttig, zowel voor het goed verwoorden van complimenten en verbeterpunten als voor het “gezond” houden van de onderlinge relatie. Daarom wordt bij ieder programmaonderdeel geoefend met feedback geven.
MODULE 2 - Arts-Patiënt Communicatie in de opleidingspraktijk
Voor huisartsopleiders die module 1 hebben gevolgd
WOensdag en Donderdag 21 en 22 meiDeze module is voor beginnende opleiders, die hun tweede aios hebben. In deze module staat arts-patiënt communicatie (APC) centraal. Hoe begeleid je je aios bij het leren van goede arts-patiënt communicatie? Wat is belangrijk in APC? En wat is systematisch werken in een consult?
Voor het begeleiden van aios bij communicatie is bewustwording nodig van je eigen consultvoeringskwaliteiten en attitude ten aanzien van communicatietoetsing. En ook dat je je bewust wordt van afstemming met je aios als het om APC gaat.
De opleider raakt bekend met verschillende manieren om je aios hierbij te begeleiden: hoe bekijk en bespreek je een consultvideo; hoe gebruik je educatief de MAAS 2.0; en wat is het communicatiewiel?
Een consult gebeurt in een context. Daarbij komen ook verminderde gezondheidsvaardigheden en de invloed die dit op het consult heeft aan bod.
MODULE 3 - Persoonsgericht opleiden
Voor huisartsopleiders die module 1 en 2 hebben gevolgd
woensdag en donderdag 21 en 22 meiWe richten ons op onderwerpen die in het derdejaar aan bod komen. We vragen aan een aantal opleiders videomateriaal en casuïstiek over deze onderwerpen mee te nemen.
- Chronisch zieken: Hoe begeleid je zelf jouw chronische patiënten? Hoe maak je de verbinding tussen de chronische patiënt en jouw aios? In hoeverre kan je eigen patiënten loslaten, en wat is daarvoor nodig?
- Psychosociale consultvoering: Welke minimum vaardigheidseisen stel je aan jouw aios en hoe train je jouw aios hierin? Hoe houd je psychosociale begeleiding beperkt maar toch efficiënt? Welke patiënten komen niet in aanmerking voor psychosociale begeleiding?
- Aanhoudend lichamelijke klachten (ALK): je krijgt uitleg over het onderwijs dat de aios krijgt over ALK. Door een betere aansluiting tussen de praktijk en de opleiding ben je in staat je aios daarin beter te begeleiden.
- Persoonsgericht leergesprek: Welke randvoorwaarden en vaardigheden zijn nodig voor het voeren van een PGL? Wat zijn de verschillen met supervisie en therapie? Hoe vind je een goed evenwicht tussen diepgang en frisheid?
- Omgaan met “moeilijke “ aios: Iedere opleider wordt wel eens geconfronteerd met een aios die (tijdelijk) lastig te begeleiden is. Die niet voldoende vooruitgang boekt in het leerproces en daarop ook niet aan te spreken is. We oefenen met verschillende benaderingswijzen van deze “moeilijke aios”.
- Management: Hoe begeleid je een aios op systematische wijze in de ontwikkeling van managementvaardigheden, welke randvoorwaarden zijn daarvoor nodig?
- We vragen aan een aantal opleiders videomateriaal en casuïstiek over deze onderwerpen mee te nemen.
MODULE 4 - Coaching, de basisprincipes
Voor huisartsopleiders die module 1, 2 en 3 hebben gevolgd, en voor stage-opleiders
Woensdag en donderdag 21 en 22 meiDe klassieke manier van onderwijs geven begint bij de docent die vanuit zijn kennis en ervaring de student instrueert. Hij draagt zijn kennis en ervaring over, geeft de student opdrachten en geeft feedback over hoe deze de opdrachten heeft uitgevoerd en wat hij kan verbeteren.
Coaching is een manier van onderwijs geven/ begeleiden die begint bij de student. De coach probeert het beste uit de student te halen door aan te sluiten bij de ervaring en kennis van de student, en stimuleert deze om zichzelf te sturen naar het doel dat ze samen tevoren hebben afgesproken. We gaan aan de slag hiermee:
- De theorie over en de modellen van coaching.
- Koppeling van de theorie aan de praktijk door rollenspellen, een praktijkopdracht en praten over ervaringen als opleider/coach.
MODULE 5 - Kritisch dokteren
woensdag en donderdag 21 en 22 meiVoor gevorderde opleiders die kritisch willen blijven dokteren
Kritisch dokteren is één van de speerpunten van de huisartsopleiding. Hierbij integreer je de eigen klinische expertise, de voorkeuren van de patiënt en de best beschikbare ‘evidence’. Dit is daarmee ook één van de benodigde competenties van jou als huisartsopleider.
- Kennis uit wetenschappelijk onderzoek is terug te vinden in richtlijnen en standaarden. Maar de NHG-standaarden geven niet altijd voldoende informatie. Er zijn meer databases beschikbaar om snel bruikbare informatie te vinden; als opleiders heb je hiertoe toegang met je SOLIS-account.
- Hoe komt een NHG-standaard tot stand?
- Hoe kun je relevante vragen uit de klinische praktijk herformuleren tot zoekbare vragen en hoe zoek je vervolgens in Google, in richtlijnen, in reviews en andere ‘pre-appraised’ bronnen of in PubMed.
- Een bruikbaar kader om onderzoek te kunnen begrijpen en beoordelen op relevantie en bewijskracht.
Na deze module beschik je over nog een vaardigheid, voor de meesten buiten de gebaande paden: je bent (nog) vaardiger in het opzoeken van het antwoord op die moeilijke vraag van een patiënt. En je bent in staat om dit met je aios in de praktijk toe te passen.
MODULE 7 - Huisarts en specialist: samenwerken, samen leren, samen opleiden
Dinsdag 20 mei EN WOENSDAG 21 meiVoor opleiders uit de 1e en 2e lijn: huisartsen, SOG's, SEH-artsen, psychiaters, kinderartsen, geriaters kortom: alle medisch specialisten die aios huisartsgeneeskunde en/of specialistische geneeskunde opleiden!
- Als opleider ben je een rolmodel voor aios. In hoeverre ben je dit bewust en weet welk gedrag welke invloed heeft?
- Hoe stimuleer je de aios leerdoelen vanuit de ene stage plek vorm te geven in de andere stage plek, om zo meer uit de diverse stages te halen.
- Hoe stimuleer en leer je de aios te zicht te krijgen op het perspectief en de mogelijkheden van de ander, kijken buiten de eigen praktijk.
- Hoe leren we de aios gezamenlijk overleggen, informatie delen, verwijzen en terugverwijzen en realiseren wat een ander nodig heeft. Verstaan we elkaar?
- Leren op de werkplek: wat zijn ieders mogelijkheden om dit te bevorderen: tijd om te reflecteren, leergesprekken, beoordelen, gebruik van bronnen.
- Verdiepende thema’s over daar waar samenwerken noodzaak is: gezamenlijke zorg voor ouderen, spoedzorg in de huisartspraktijk vs de SEH en het leren van de aios hierbij; levenseinde geneeskunde: kijken in elkaars werkveld en wat de aios te leren heeft daarin.
- Samenwerking huisarts - specialist: hoe gaan we met elkaar om als onze gezamenlijke patiëntenzorg en de verwachtingen van elkaar niet afgestemd zijn. Wat doen we zelf en hoe begeleiden we onze aios hierin?
Docenten: Noor van Wissen, huisartsdocent Huisartsopleiding en Victor van Duuren, huisartsdocent Huisartsopleiding
MODULE 8 - Huisarts en specialist: Samen dokters van de toekomst opleiden, wat is nodig? Samenwerken en samen leren
dinsdag 20 mei en woensdag 21 meiVoor opleiders uit de 1e en 2e lijn: huisartsen, SOG's, SEH-artsen, psychiaters, kinderartsen, geriaters kortom: alle medisch specialisten die aios huisartsgeneeskunde en/of specialistische geneeskunde opleiden
Opleiden hoe kan het anders?
Wat vraagt deze tijd en de komende tijd van de aios en van ons als opleiders: in een tijd van schaarser wordende middelen:
- krappe bemensing,
- meer diverse betrokken
- patiënten die enerzijds regie willen over de hun behandeling en anderzijds kwetsbaar zijn, hun wensen moeilijk kunnen uiten of minder gezondheidsvaardigheden hebben.
- Waarin van ons en onze aios gevraagd wordt gezamenlijk de juiste zorg op de juiste plek te geven, aandacht te hebben voor samen beslissen met de patiënten en preventie.
- Hoe stimuleer en leer je de aios zicht te krijgen op het perspectief en de mogelijkheden van de anderen, kijken buiten de eigen praktijk.
- Hoe leren we de aios gezamenlijk overleggen, informatie delen, verwijzen en terugverwijzen en realiseren wat een ander nodig heeft. Verstaan we elkaar?
- Leren op de werkplek: wat zijn ieders mogelijkheden om dit te bevorderen: tijd om te reflecteren, leergesprekken, beoordelen, gebruik van bronnen.
- Samenwerking huisarts-specialist: hoe gaan we met elkaar om als onze gezamenlijke patiëntenzorg en de verwachtingen van elkaar niet afgestemd zijn. Wat doen we zelf en hoe begeleiden we onze aios hierin?
- Hoe blijven we aandacht houden voor goede arbeidsomstandigheden en voorwaarden voor onze aios en onszelf, zodat we werken, leren en veranderen met plezier en het gevoel zelf aan het stuur te zitten.
Docenten: Paulien Rietman, huisartsdocent Huisartsopleiding en Sara Smulders, huisartsdocent Huisartsopleiding
MODULE 9 - SAMENWERKEN HUISARTS EN APOTHEKER: Samenwerken, samen leren, samen opleiden
Voor huisartsopleiders en openbaar apothekers die al dan niet opleider zijn. Het is mogelijk om dit onderwijs te volgen met de apotheker met wie je lokaal samenwerkt.
Dinsdag 20 mei en woensdag 21 meiHoe kunnen we lokaal de samenwerking tussen huisarts en apotheker en hun aios stimuleren, om gezamenlijk de kwaliteit van de farmacotherapeutische zorg te verbeteren?
- Inzicht krijgen in hoe de actuele samenwerking op lokaal niveau verloopt: delen van best practices en uitdagingen.
- Wat leert de aios huisartsgeneeskunde over samenwerken met de openbaar apotheker en de aios openbare farmacie over samenwerken met de huisarts? Zoeken naar mogelijkheden om betrokken te zijn bij elkaars opleiding.
- Gezamenlijk ontwikkelen van verbeterplannen op het gebied van samenwerking en farmacotherapie-optimalisatie met als focus hoe aios huisartsgeneeskunde en openbaar apothekers in opleiding te betrekken.
- Inzicht krijgen in elkaars taken en verantwoordelijkheden o.a. rondom medicatiebeoordelingen en polyfarmacie: wie doet wat, hoe zorg je ervoor dat je elkaar goed kunt vinden en elkaars kennis en kunde optimaal kan benutten?
- Opleiden van aios en apothekers in opleiding in het gezamenlijk uitvoeren van medicatiebeoordelingen: wat zit er in de huidige opleidingen, waar zitten de hiaten, wat hebben opleiders nodig om de aios hierin te ondersteunen?
- Toekomstige manieren van geïntegreerde samenwerking: de apotheker als behandelaar in het eerstelijnsteam. Uitkomsten van het POINT onderzoek en stand van zaken rondom mogelijkheden en uitrol van dit interprofessionele samenwerkingsmodel met een apotheker die deels werkt in de huisartsenpraktijk.
Docenten zijn: Ankie Hazen, docent farmacotherapie en onderwijsontwikkelaar Huisartsopleiding, assistant professor Julius Centrum UMCU, Suzanne van Putten, huisartsdocent en Hilde Jelsma, openbaar apotheker specialist
KEUZeMODULE - Palliatieve Zorg -
Voor ervaren opleiders en huisartsen die coassistenten begeleiden
dinsdag 20 mei en Woensdag 21 meiIn deze module staat de palliatieve zorg centraal en hoe je jouw aios hierbij betrekt.
Het blijkt dat ook aios palliatieve zorg een belangrijk en waardevol deel van het werk vinden.
De meeste opleiders vinden deze zorg zelf ook heel boeiend en geven deze niet gemakkelijk uit handen geven.
- De volgende aspecten komen aan de orde:
- Hoe deel je de zorg met je aios?
- Hoe ga je zelf en hoe gaat je aios om met beschikbaarheid en bereikbaarheid, binnen en vooral buiten praktijktijden?
- Hoe betrek je je aios bij keuzes rond het levenseinde? Hoe ga je om met verschillen in normen en waarden?
- Kan je aios een rol spelen bij euthanasie?
- Wat is “palliatief redeneren” en hoe kun je dat gebruiken bij het begeleiden van je aios?
- Hoe voer je een leergesprek over een patiënt in de palliatieve fase met aandacht voor “de diepere lagen”?
Docenten zijn Mariska Albracht, kaderhuisarts Palliatieve Zorg/huisartsdocent Huisartsopleiding en Esther Schepper, kaderhuisarts Palliatieve Zorg/huisartsdocent Huisartsopleiding
KEUZEMODULE - Acceptance & Commitment Therapy voor opleiders -
dinsdag 20 mei en Woensdag 21 mei
Voor ervaren opleiders en huisartsen die coassistenten begeleidenIn deze keuzemodule krijg je tools om je aios te begeleiden op basis van de methodiek Acceptance & Commitment Therapy. Deze ACT is een ‘evidence-based’ methodiek en onderdeel van de derde generatie gedragstherapie waarbij acceptatie een grote rol speelt. Door toepassing van ACT leer je de aios accepteren wat niet veranderd kan worden en zich te committeren aan eigen waarden. Deze waarden maak je concreet door de aios belangrijke acties te laten formuleren en uitvoeren.
Acceptatie wordt hierbij niet gezien als een ‘gelaten over je heen laten komen’. Ook hoef je niet ‘goed te vinden’ wat je is overkomen. Het gaat veel meer om de bereidheid te voelen wat dingen je doen en daar ruimte voor te maken; jezelf uitnodigen om te ervaren hoe dat voor je is en te stoppen met vechten tegen dat wat je niet kan veranderen. Je leert hoe je met compassie kunt omgaan met moeilijke gevoelens en hoe je wat afstand kunt nemen van lastige gedachten, vaak met speelse technieken. Binnen ACT valt er ook veel te lachen.
In de module werken we ervaringsgericht, dat wil zeggen dat we veel praktische en interactieve oefeningen doen. Van jou als opleider vragen we dat je eigen voorbeelden (denken, voelen, doen) wil inbrengen, zodat je de kracht van de methodiek zelf kunt ervaren, en daarnaast een ‘echte’ coach voor de ander bent – dit maakt het oefenen waardevoller en oprechter dan wanneer we met casuïstiek zouden werken. Natuurlijk bepaal je zelf hoe intensief of diep je hierbij wil gaan. Je vergroot en verbreedt met deze praktische module je arsenaal aan coachingsmethodieken met één van de meest populaire richtingen in de hedendaagse psychologie: ACT.
Na het afronden van deze module kun je de basisprincipes van ACT toepassen in je werk als opleider.
Docenten zijn Alexander van Kleef, hoofdopleider van de ACT Coach opleiding van StressWise Academy en Imre Dietz, psycholoog-docent Huisartsopleiding en freelance docent bij StressWise Academy.
KEUZEMODULE - creëer een Optimaal leerklimaat -
Voor ervaren opleiders en huisartsen die coassistenten begeleiden
DINSDAG 20 mei en WOENSdag 21 meiHoe zorg je als opleider voor een leerklimaat waarin zowel coassistenten als aios optimaal kunnen groeien? In deze module ontdek je hoe je motivatie en leergedrag stimuleert en welke tools je daarbij kunt inzetten.
We starten met een helder overzicht van het basiscurriculum geneeskunde: wat weet en kan een coassistent, en wat mag je van hen verwachten? Vervolgens duiken we in praktische vaardigheden en inzichten die direct toepasbaar zijn in de praktijk:
· Effectieve begeleiding & beoordeling – Leer hoe je coassistenten op een constructieve manier ondersteunt en evalueert.
· Feedback die werkt – Versterk je vaardigheden met recente methoden zoals het Westerveld Framework en de Power-vraag.
· Motivatietheorieën in de praktijk – Ontdek hoe je zowel jezelf als je lerenden kunt inspireren en motiveren.
· Bewustwording van bias – Krijg inzicht in hoe onbewuste vooroordelen je beslissingen beïnvloeden, zowel in de zorg als in het onderwijs.
Docenten zijn: Heleen Brehler, hoofd studentenonderwijs huisartsgeneeskunde UMC en Irene Bos, huisartsdocent, samen met gastdocenten van het UMC
KEUZEMODULE - Artificial Intelligence in de opleidingspraktijk -
Voor ervaren opleiders
woensdag 21 mei en donderdag 22 meiDeze keuzemodule is gericht op het verdiepen van kennis en vaardigheden van huisartsopleiders in de toepassing van kunstmatige intelligentie (AI) binnen de huisartsenzorg en -opleiding. De huidige toepassingen, toekomstige ontwikkelingen, ethische overwegingen en impact op huisartsenpraktijk en onderwijs zullen de revue passeren. De module omvat drie interactieve bijeenkomsten waarin zowel theorie als praktijk aan bod komen.
Deze module is bedoeld voor huisartsopleiders die geïnteresseerd zijn in de integratie van technologie in zowel hun praktijk als in hun opleidingsrol. Deze module biedt een uitgelezen kans om voorop te lopen in technologische innovatie binnen de huisartsgeneeskunde, met directe toepassingsmogelijkheden in de praktijk en opleiding.
Belangrijke praktische Informatie: Een eigen laptop is nodig om optimaal te kunnen deelnemen aan de interactieve onderdelen.
Docenten zijn: Michiel van Pagée en Harriët Vreugdenhil, beide huisartsdocent Huisartsopleiding Utrecht en gastsprekers
KEUZEMODULE - de kracht van ons stresssysteem -
Voor ervaren opleiders
Woensdag 21 mei en donderdag 22 meiJe hebt als opleider met het onderwerp gezonde-ongezonde stress en burn-out te maken vanuit verschillende rollen, perspectieven en situaties. Als persoon in relatie tot werk/privé; herken en onderken je eigen signalen van stress. Hoe ga je ermee om en hoe bied jij jezelf de ruimte om gezond en met plezier in je vak te staan? Als opleider: steeds meer aios lijken te stranden door de combinatie privé en opleiding. Je bent werkgever, beoordelaar en voor je het weet hulpverlener. Hoe ga je hiermee om?
De volgende onderwerpen komen aan bod:
· Wat is gezonde en ongezonde stress? Vanuit de psychobiologie gaan we in op de werking van ons stresssysteem. Dit geweldige systeem helpt ons elke dag te doen wat we willen. Helaas kan dit systeem zich bij voortdurende belasting ook tegen ons keren en allerlei klachten veroorzaken.
· Herkennen van stressbronnen en klachten van stress.
· Het optimaliseren van de balans tussen inspanning en herstel. Hoe kun jij zelf invloed uitoefenen op je stresssysteem en je veerkracht behouden? Hoe houd je de regie over je eigen balans zodat je kunt voldoen aan de eisen die in het vak gesteld worden en je gezond en met plezier je vak kunt blijven uitoefenen?
· Als opleider begeleid je je aios bij het omgaan met stressoren en werkdruk. Welke signalen van overbelasting kun je bij je aios herkennen, hoe kaart je het gesprek aan bij overbelasting? En welke inzichten, praktische tips en oefeningen kun je je aios aanreiken om de balans te leren houden in dit vak?
· Je gaat met een persoonlijk stappenplan naar huis.
Docenten zijn: Merel Veen, ex-huisarts, coach en docent en Simone van den Hil, psycholoog, coach en docent, beide van CSR expertisecentrum stress en veerkracht
KEUZEMODULE - Filosofie - De spelende mens
Voor ervaren opleiders
Woensdag 21 mei en donderdag 22 meiDe mens is ‘het minst vastgestelde dier’: onze ontwikkeling houdt niet op bij de volwassenwording. We kunnen ons verder ontplooien en blijven vernieuwen. Vraag is: in welke richting? Wie willen we worden? Wat zijn idealen om na te streven? En wat is daarvoor nodig?
In deze module onderzoeken we deze vragen aan de hand van het thema van de ‘spelende mens’. Niet alleen kinderen spelen; ook volwassenen kunnen zich tot spelende mensen ontwikkelen.
We zullen in de eerste plaats kijken naar ons persoonlijke leven, om vervolgens ook het werk erin te betrekken. Geldt de ‘spelende mens’ ook daarvoor? Hoeveel speelruimte biedt het vak van huisarts? En welke vragen roept dat op?
Filosofen als Nietzsche en Huizinga belichten het thema vanuit verschillende invalshoeken. Als verre spiegel en ter inspiratie zullen we ook aandacht besteden aan niet-Westers denken, met name Taoïsme.
We onderzoeken welke mensbeelden zij erop nahielden en welk ideaal zij voorstonden. We zullen daarin een koppeling maken met de eigen ervaring.
Deze module staat los van de eerdere modules filosofie, en kan dus zelfstandig worden gevolgd.
Docent is Dries Boele, filosoof, die ook de eerdere succesvolle modules Filosofie heeft gegeven.
-
PROJECTTEAM
MONIQUE FILIPPO
Eindverantwoordelijk voor inhoud en opzetARNOUD KLEIN IKKINK
Eindverantwoordelijk voor inhoud en opzet
Coördinator modules
HANNEKE LANKHOF
Projectmedewerker, o.a. voor ondersteuning bij moduleprogramma en overzicht modules en opleidersl
MONIQUE VAN DER LINDen
Projectmedewerker, o.a. voor ondersteuning bij sociale programma en afstemming met locatie Woudschoten
MIEMKE RIJKSEN
Projectmedewerker
SARIE VAN HONK
Projectmedewerker
-
OPLEIDERSTEAM
HUISARTS-OPLEIDERS
Brenda Pekkeriet
Peter van Liere
Mieke WolfsHUISARTS-DOCENTEN
Arthur Renckens
Harriët VreugdenhilPSYCHOLOOG-DOCENTEN
Lijan Mutsaers
Bettine SchreudersMANAGERS
Miemke Rijksen
manager opleiding jaar 2 en huisarts
Arnoud Klein Ikkink
manager opleiders en huisartsONDERSTEUNING EN OVERIGE DEELNEMERS
Hanneke Lankhof assistent
Monique van der Linden assistent
Sarie van Honk assistent
Carolien Nusse en Nathalie BossonHet opleidersteam:
- buigt zich over de vragen: wat heeft een opleider nodig bij het goed begeleiden van een aios in zijn of haar leerproces? Wat is er nodig om ervaren huisartsen te betrekken als opleider bij het instituut? Wat is relevant bij het opleiden van de opleider?
- benoemt belangrijke ontwikkelingen in het huisartsenvak (en in bredere zin het zorglandschap)
- draagt bij aan het aandragen van relevante ontwikkelingen die van invloed zijn op het verder verbeteren van opleidersscholing en het opleiders-kwaliteitsbeleid
- deelt aandachtspunten die impact kunnen hebben op het functioneringsbeleid van opleiders (zoals beschreven in ‘opleider in beeld’)
- ondersteunt bij de uitvoering van actualisering van opleidersmodules
- ondersteunt bij het coördineren van opleidersscholing.
- werkt actief mee aan het verzorgen van een interessante opzet van het jaarlijkse scholingsprogramma voor opleiders ‘de tweedaagse’
- adviseert het management team van de huisartsopleiding Utrecht over opleidersbeleid.
-