MICROSOFT LIVE / OUTLOOK / HOTMAIL: SPAM GEEN SPAM

Gebruik je de online versie van Microsoft Hotmail / Live / Outlook, of van Google Gmail, en kun je een forumbericht uit ELO niet vinden, of een bericht uit het Scorion portfoliosysteem? Komen alle mailtjes uit ELO of Scorion in de spam-folder terecht? Voordat je contact opneemt met de ELO helpdesk kun je beste even de volgende stappen uitvoeren. Er zijn twee oplossingen, Plan A en Plan B!


LIVE / OUTLOOK / HOTMAIL: PLAN A



LIVE / OUTLOOK / HOTMAIL: PLAN B - MAAK EEN REGEL (RULE)

Als Plan A in de twee weken hierna niet goed helpt (de berichten uit ELO komen nog steeds in de spam-folder terecht of verdwijnen helemaal), of je had überhaupt niet zo'n e-mail:

MAAK EEN REGEL

  1. Log in op Hotmail, open een ongewenste mail (als je die hebt), of een willekeurige andere mail.
  2. Kies bij de drie puntjes rechtsboven voor Geavanceerde acties. 
  3. Maak daar een "Regel" die mails van de genoemde afzender per definitie plaatst in de inbox of eventueel een speciale map.
    Bij "Van" moet staan: noreply@huisartsopleidingutrecht.nl (voor mail uit ELO) of noreply@huisartsopleiding.nl (voor mail uit Scorion). Vergeet niet een duidelijke titel aan de regel te geven zodat je later ook nog weet waarvoor hij bestaat.



GMAIL: PLAN A



GMAIL: PLAN B - MAAK EEN REGEL (RULE)

Als Plan A in de twee weken hierna niet goed helpt (de berichten uit ELO of Scorion komen nog steeds in de spam-folder terecht of verdwijnen helemaal), of je had überhaupt niet zo'n e-mail:


Laatste wijziging: maandag, 22 november 2021, 16:04