MICROSOFT LIVE / OUTLOOK / HOTMAIL: SPAM GEEN SPAM
Gebruik je de online versie van Microsoft Hotmail / Live / Outlook, of van Google Gmail, en kun je een forumbericht uit ELO niet vinden, of een bericht uit het Scorion portfoliosysteem? Komen alle mailtjes uit ELO of Scorion in de spam-folder terecht? Voordat je contact opneemt met de ELO helpdesk kun je beste even de volgende stappen uitvoeren. Er zijn twee oplossingen, Plan A en Plan B!
LIVE / OUTLOOK / HOTMAIL: PLAN A
LIVE / OUTLOOK / HOTMAIL: PLAN B - MAAK EEN REGEL (RULE)
Als Plan A in de twee weken hierna niet goed helpt (de berichten uit ELO komen nog steeds in de spam-folder terecht of verdwijnen helemaal), of je had überhaupt niet zo'n e-mail:
MAAK EEN REGEL
- Log in op Hotmail, open een ongewenste mail (als je die hebt), of een willekeurige andere mail.
- Kies bij de drie puntjes rechtsboven voor Geavanceerde acties.
- Maak daar een "Regel" die mails van de genoemde afzender per definitie plaatst in de inbox of eventueel een speciale map.
Bij "Van" moet staan: noreply@huisartsopleidingutrecht.nl (voor mail uit ELO) of noreply@huisartsopleiding.nl (voor mail uit Scorion). Vergeet niet een duidelijke titel aan de regel te geven zodat je later ook nog weet waarvoor hij bestaat.
GMAIL: PLAN A
GMAIL: PLAN B - MAAK EEN REGEL (RULE)
Als Plan A in de twee weken hierna niet goed helpt (de berichten uit ELO of Scorion komen nog steeds in de spam-folder terecht of verdwijnen helemaal), of je had überhaupt niet zo'n e-mail: